Ο Okke van Mourik εργάζεται στην BeSafe εδώ και 9 χρόνια. Αυτός και η ομάδα του είναι οι εγκέφαλοι πίσω από όλα τα νέα προϊόντα BeSafe – είναι αυτοί που διασφαλίζουν ότι τα προϊόντα BeSafe προσφέρουν τόσο υψηλά επίπεδα ασφάλειας και προστατεύουν τα παιδιά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Σε αυτήν την αποκλειστική συνέντευξη με τον επικεφαλής Έρευνας & Ανάπτυξης της BeSafe, σας προσκαλούμε να ρίξετε μια ματιά στα παρασκήνια και να μάθετε περισσότερα για τους λόγους που τα καθίσματα της BeSafe είναι έτσι κατασκευασμένα.
Τι σας έχει παρακινήσει προσωπικά να εργαστείτε για την BeSafe;
Okke: Το να μπορώ να συμβάλλω στη διάσωση των ζωών των παιδιών είναι η πιο φανταστική δουλειά που μπορώ να κάνω στη ζωή μου. Έχω δουλέψει στο σχεδιασμό προϊόντων για παιδιά για περισσότερα από 25 χρόνια και συνεχίζει να είναι τεράστιο κίνητρο και πραγματική απόλαυση για μένα.
Τι καθορίζει την εξαιρετική ανάπτυξη προϊόντων για εσάς και πώς το εφαρμόζετε στην BeSafe;
Okke: Η ανάπτυξη προϊόντων εδώ στο BeSafe είναι μια πολύ δομημένη διαδικασία και μια πολύ ομαδική προσπάθεια. Έχουμε δημιουργήσει μια φανταστική ομάδα ανάπτυξης προϊόντων με πολύ επαγγελματίες σχεδιαστές και μηχανικούς. Ακολουθούμε μια καλά δομημένη διαδικασία ανάπτυξης προϊόντων στην οποία πρέπει να πληρούνται πολύ συγκεκριμένα κριτήρια σε κάθε στάδιο πριν προχωρήσουμε στο επόμενο. Κατά τη διαδικασία ανάπτυξης συνεργαζόμαστε με ολόκληρο τον οργανισμό και τους συνεργάτες παραγωγής για να εγγυηθούμε το καλύτερο αποτέλεσμα και να επιτύχουμε κριτικά την υψηλότερη απόδοση ασφάλειας.
Τι είδους εσωτερικές δοκιμές πρέπει να αντέξουν τα καθίσματα πριν λάβουν το «OK» να βγουν στην αγορά;
Okke: Οι δοκιμές κατά την ανάπτυξη περιλαμβάνουν εικονικές δοκιμές σύγκρουσης και δοκιμές σύγκρουσης σε εργαστήρια δοκιμών σε διαφορετικά στάδια για την ανάπτυξη της καλύτερης απόδοσης ασφάλειας. Προκειμένου να αναπτύξουμε τη βέλτιστη χρηστικότητα, δοκιμάζουμε με τους καταναλωτές για να ελέγξουμε όλες τις λειτουργίες και εάν οι λειτουργίες του καθίσματος είναι εύκολες στην κατανόηση και στη χρήση. Μετά από μια πρώτη παρτίδα παραγωγής δοκιμάζουμε την ανθεκτικότητα μέσω μιας εκτεταμένης δοκιμής χρήσης για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Με ποια ινστιτούτα συνεργάζεται η BeSafe για τη δοκιμή των καθισμάτων;
Okke: Η BeSafe συνεργάζεται με τα κορυφαία ευρωπαϊκά εργαστήρια δοκιμών που μπορούν να δοκιμάσουν καθίσματα αυτοκινήτου σύμφωνα με τους κανονισμούς ECE R44-04 και UN R129, όπως VTI (Σουηδία), TASS (NL), TRL (Ηνωμένο Βασίλειο) και CSI (Ιταλία). Κάθε εργαστήριο δοκιμών έχει την ειδικότητά του και γι’ αυτό χρησιμοποιούμε πολλά διαφορετικά.
Κατά την ανάπτυξη χρησιμοποιούμε επίσης το ADAC για δοκιμή σύμφωνα με τις δοκιμές που εκτελούνται από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα δοκιμών καταναλωτών.
Ποια κριτήρια είναι πιο δύσκολο να περάσουν στη διαδικασία έγκρισης κανονισμού και γιατί;
Okke: Ποια κριτήρια είναι πιο δύσκολο να περάσουν διαφέρει ανά προϊόν.
Για παράδειγμα: Στον κανονισμό R129 του ΟΗΕ είναι πολύ δύσκολο να περάσουν τα κριτήρια πλευρικής πρόσκρουσης για τα μικρότερα ανδρείκελα που χρησιμοποιούνται για την αναπαράσταση των μωρών. Αυτά τα κριτήρια πρέπει να πληρούνται χωρίς τη χρήση πρόσθετων εξαρτημάτων SIP+ (Προστασία πλευρικής πρόσκρουσης), κάτι που είναι δύσκολο και απαιτεί πολύ χρόνο και προσπάθεια για να επιτευχθεί καλά.
Η BeSafe έχει καταβάλει μεγάλη προσπάθεια για την προστασία από πλευρική πρόσκρουση για μεγάλο χρονικό διάστημα, ακόμη και πριν το απαιτήσουν οι κανονισμοί. Πώς κι έτσι?
Okke: Οι πλευρικές συγκρούσεις είναι η δεύτερη πιο κοινή πηγή τραυματισμού για μικρά παιδιά στα αυτοκίνητα μετά τις μετωπικές κρούσεις. Σε αυτές τις συγκρούσεις το κεφάλι του παιδιού είναι το πιο ευάλωτο μέρος του σώματος, διατρέχοντας τον κίνδυνο επαφής με την πόρτα του οχήματος. Χωρίς καλή προστασία για το κεφάλι, ένα παιδί θα μπορούσε να τραυματιστεί σοβαρά σε πλευρική σύγκρουση. Για να παρέχουμε στα παιδιά την υψηλότερη προστασία από τις πλευρικές κρούσεις, έχουμε αναπτύξει τη μοναδική μας καινοτομία SIP+. Με το SIP+ είμαστε σε θέση να κάνουμε μια προηγούμενη επαφή μεταξύ πόρτας και καθίσματος αυτοκινήτου και να απορροφήσουμε την ενέργεια της σύγκρουσης με πολύ αποτελεσματικό τρόπο μέσω της παραμόρφωσης του τμήματος SIP+ (παρόμοια με τη ζώνη τσαλακώματος ενός αυτοκινήτου). Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να μειώσουμε σημαντικά την ενέργεια της σύγκρουσης, η οποία επίσης επηρέασε σε μεγάλο βαθμό τις βαθμολογίες ασφάλειας πλευρικής πρόσκρουσης «Πολύ Καλές» όλων των καθισμάτων BeSafe που δοκιμάστηκαν στη δοκιμή παιδικού καθίσματος αυτοκινήτου ADAC/Stiftung Warentest 2016.
Μάθετε περισσότερα για το SIP+
Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις κατά την ανάπτυξη παιδικών καθισμάτων αυτοκινήτου;
Okke: Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η ανάπτυξη ενός παιδικού καθίσματος αυτοκινήτου που να αποδίδει τέλεια σε κάθε περίπτωση σύγκρουσης και να είναι επίσης φιλικό προς το χρήστη και ελκυστικό για τους γονείς. Η απόδοση ασφάλειας είναι μια πολύ αφηρημένη έννοια για το κοινό. Μερικές φορές η τελική απόφαση αγοράς μπορεί να καθορίζεται από την εμφάνιση του καθίσματος, επειδή απλά αναμένεται ότι ένα κάθισμα BeSafe θα προσφέρει το υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας για αυτό το κάθισμα.
Πόσο σημαντική είναι η ανατροφοδότηση των καταναλωτών;
Okke: Η ανατροφοδότηση των καταναλωτών είναι εξαιρετικά σημαντική και έχει μεγάλη επιρροή στην ανάπτυξη ανά πάσα στιγμή. Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες των καταναλωτών σε όλα τα στάδια της διαδικασίας ανάπτυξης και για να βελτιώσουμε τα προϊόντα μας μόλις κυκλοφορήσουν στην αγορά.
Από πού αντλείτε τις ιδέες και την έμπνευσή σας για νέα προϊόντα;
Okke: Οι προγραμματιστές προϊόντων έχουν ένα φυσικό «γονίδιο περιέργειας» που τους δίνει έμπνευση από όλα όσα βιώνουν. Η εμπειρία μας με τα παιδιά (ως γονιός ή παρατηρητής) είναι μια συνεχής έμπνευση, αλλά και οποιαδήποτε προϊόντα, τέχνη, περιβάλλον και τεχνολογία γύρω μας αποτελούν συνεχή έμπνευση για τη δουλειά μας.